WBiNŚ

Studenckie Koło Naukowe DROGOWIEC wyróżnione w 13. Edycji Konkursu StRuNa 2023

23-11-2023

Studenckie Koło Naukowe DROGOWIEC wyróżnione w 13. Edycji Konkursu StRuNa 2023. Konkurs ten adresowany jest do studenckich kół naukowych i innych organizacji studenckich, realizujących zespołowo najciekawsze projekty naukowe.

Studenckie Koło Naukowe DROGOWIEC otrzymało wyróżnienie w kategorii StRuNa – Science 2023 za projekt: ,,Innowacyjna nawierzchnia hybrydowa – efektywne rozwiązanie do budowy parkingów, przystanków autobusowych, obszarów skrzyżowań i ścieżek rowerowych”, który był finansowany w ramach konkursu Ministerstwa Edukacji i Nauki ,,Studenckie Koła tworzą innowacje – II edycja”. Projekt był realizowany przez okres 12 miesięcy od 2 maja 2022 do 1 maja 2023 pod kierunkiem Pani dr inż. Marty Wasilewskiej. W realizacji projektu było zaangażowanych 16 członków SKN DROGOWIEC studiujących na I i II stopniu studiów stacjonarnych kierunku budownictwo. Podczas Gali Finałowej Konkursu StRuNa 2023 odbywającej się 18 listopada 2023 na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, DROGOWIEC reprezentowali Pani inż. Julia Koleśnik i Pan inż. Dawid Szatyn.

Celem projektu było opracowanie innowacyjnej nawierzchni hybrydowej wykonanej z mieszanki mineralno-asfaltowej o nieciągłym uziarnieniu, której wolne przestrzenie wypełnia specjalna, kolorowa zaprawa. Zabieg ten pozwoli to wyeliminować deformacje trwałe w miejscach wyjątkowo obciążonych ciężkim ruchem (place postojowe, przystanki autobusowe) oraz uzyskać dobrą widoczność tych elementów drogi na których występują tzw. niechronieni użytkownicy ruchu lub istnieje potrzeba podkreślenia miejsc szczególnie niebezpiecznych (ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, obszary skrzyżowań). Studenci mieli na celu stworzenie takiej warstwy nawierzchni, która połączyła by zalety nawierzchni asfaltowych i betonowych. Projekt składał się z siedmiu etapów, gdzie przeprowadzono badania umożliwiające sformułowanie wymagań technicznych projektowania i oceny jakości
nawierzchni hybrydowej. Były one prowadzone zarówno w laboratorium, jak i w warunkach rzeczywistych na drogach. Bardzo cennym doświadczeniem była współpraca z firmą NEXLER Sp. z o. o., której zaprawy zostały wytypowane jako materiał do budowy nawierzchni kompozytowych. Na szczególne podkreślenie zasługuje pozanaukowe efekty projektu. Studenci wzięli udział w ośmiu konferencjach i seminariach organizowanych przez jednostki naukowe i stowarzyszenia branżowe podczas których prezentowali efekty projektu. Możliwość wystąpień publicznych oraz wspólne działania nad projektem umożliwiły nabycie umiejętności miękkich związanych z pracą w zespole takich jak: podział obowiązków, odpowiedzialność za powierzone zadania. Umiejętności te z pewnością zostaną wykorzystane przez naszych studentów w przyszłej pracy zawodowej.


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.